Die Welle

Godmorgon, okej lite fel men jag önskar att det var godmorgon ;)

Idag har varit en rätt chill dag, vi kollade på film på So:n. En tysk film som heter Die Welle som betyder Vågen. Jag vet det låter sådär men den är faktiskt grymt bra, man tänker inte på tyskan :))

Det handlar om en klass som inte tror på att det kan bli en ny Hitler tid eller vad man ska säga. De säger att dem skulle aldrig gå på det, då bestämmer sig deras lärare för att visa dem att det är hur lätt som helst att falla för det.
Men det blir inte riktigt var som läraren hade tänkt sig.


Jag letade efter en trailer men det var bara på tyska så man fattade inte ett dugg x)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Min engelska lärare pratade om den, tror jag ...

2010-05-26 @ 21:03:42
URL: http://sevenawesomegirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0