Himlen Börjar Här!

Boken handlar om sjuttonåriga Lennie som alldeles nyligen och helt oväntat har förlorat sin äldre syster och bästa vän, Bailey. Systrarna har i princip alltid bott hos sin mormor, ända sedan mamman lämnade dem där med förklaringen att hon inte orkade med föräldraskapet längre.
Sorgen av hennes förlorade syster är outhärdlig och snart vet hon inte vad hon ska ta sig till! Men mitt i allt elände möter Lennie Joe, en nyinflyttad kille som vänder upp och ner på Lennies liv. Det slår gnistor mellan Lennie och Joe. Och om det inte vore för att Lennie hade sin djupa sorg efter systern - ja, då vore kärleken fulländad. I stället blir det lätt deprition som präglar tillvaron, och det är så intensivt att man nästan kan ta på känslorna som boken förmedlar.

Himlen börjar här är en det bästa böckerna jag läst. I alla fall en i topp 5. Jag förälskade min i boken och som sagt så känns det som om man kan ta på känslorna och speciellt på sorgen och kärleken. Men det är det som gör allt så fantastiskt! :D
Läs den du kommer inte ångra dig! <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Kan du inte skriva ner din topp 5?



haha, förresten! kastade ett snabbt öga över din sån text i menyn, och tyckte det såg ut som du skrivit att du var 4, inte 14, haha XD

2011-01-11 @ 20:04:09
URL: http://saara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0