Top 5 !<3

Jag tror att vi alla har en favoritbok. En bok som älskar högt över alla andra böcker. Så här kommer mina top 5 ;)

Vi börjar längst ner med femman som heter Gömstället av Corrie Ten Boom.
Gömstället är en sann bok om andra världskriget om just Corrie Ten Boom som själv var kristen och gömde judar. Hon bodde i Holland som var neutralt men som ändå invarderades. Hon går igenom allt och detta är en väldigt kraftfull bok. 

(Hittade inte rätt omslag men tog denna iaf)


Fyran = Sandor slash Ida av Sara Kadefors
Den handlar om Sandor, en kille som bor i en liten håla utanför Göteborg som blir mobbad för att han dansar balett. Och Ida, den populäraste och snyggaste tjejen på en stor skola i Stockholm. Men båda känner sig lika misslyckade och ensamma. Tills deras vägar möts...
Många kanske skulle säga typisk tjejbok men det är så mycket mer också och den är så sjukt bra skriven!



Tre = Himlen Börjar Här av Jandy Nelson
Bokrecention är nedanför detta inlägget ;)



Två(nu börjar det närma sig): Syskonkärlek av Katarina von Bredow.
Boken handlar om Amanda som bor hemma med sin mamma och storebror Ludvig. Ludvig och Amanda är nära nära syskon och kanske lite för nära. För snart så börjar andra känslor dyka upp, känslor som verkligen inte borde finnas...
Boken handlar om förbjuden kärlek om två personer som inte får vara förälskad i varandra. Men även hur Katarina skriver och hur man nästan tror att hon har varit med om det ;) 



Och så till nummer 1 som är......


GENOM DINA ÖGON av Stephanie Meyer!
Den absolut bästa boken jag har läst. Inget har ens kommit nära.
Boken handlar om Vandraren en själ som blivit förflyttad hit efter att ha bott på 7 andra planeter. Hon får en människokropp tilldelad sig, en människa som inte längre lever för människorna är nu utrotade. Eller så tror de i alla fall för denna kroppen kämpar emot, Melanie som hade kroppen innan, hon finns kvar i huvudet men Vandraren styr korppen. Snart är de två stycken som delar en hjärna och det är en person förmycket.
Men Melanie tänker, hon tänker på Jamie, hennes männskliga lillebror, och Jared, hennes älskade. Och snart har Vandraren samma känslor som hon och Melanie får Vandararen att fly ut i öknen för att hitta Jamie och Jared som hon lämnade för att reda deras liv.

Jag vet att det låter konstigt och det tog mig 4 kapitel innan jag fattade och 4 kapitel till innan jag tyckte om den men efter det älskade jag varje mening av den! Det är Sciene Fiction som jag älskar och kärlek, problem och äventyr som jag och älskar. Jag ber er att läsa den men ge inte upp för tidigt! :D<3

Kommentarer
Postat av: Sara

Asså... varken hungerspelen, harry potter, twilight, imorgon när kriget kom eller någon sån???

2011-01-12 @ 20:08:14
URL: http://saara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0