Tiden hade runnit ut men det visste vi redan.

Nu fick jag en liten kick att lägga upp mina favoritböcker igen. Fast denna gången blir det mina favorit serier och med serier menar jag fler än två böcker. För annars blir det för många att räkna med ;)

Så här kommer mina 5 favorit serier och vi börjar sist i ledet(femman) som är:

Twilight skriven av Stephanie Meyer! En bra serie, jag har tröttnat på själva berättelsen men jag älskar hur Stephanie Meyer skriver och dessutom är fyran en fantstisk bok!


På fjärde plats kommer....
Cirkeln skriven av Mats Strandberg! Detta är den enda serien som är skriven av svensk och av en kille. Den är fantasy och spänning, så inte riktigt vad man förväntar sig av mig eftersom jag inte är ett fan av fantasy men denna boken är verkligen bra! Ja, jag har bara läst en bok än så länge för inga andra har kommit ut men jag föll verkligen för den!
För att veta med klicka HÄR


Trean är en bok som jag först inte tyckte speciellt mycket om men jag grät jag genom heeela slutet:
Wolves of Mercy Falls mer känt som Frost-serien skriven av Maggie Stiefvater! En kärleks berättelse om att finna kärleken för att sen få veta att den ska tas ifrån dig. Underbar bok, känslosam och spännande bok.
Klicka HÄR för att veta mer


In på andra plats kommer:
Harry Potter skriven av J.K Rowling. Ja, jag tror alla någon gång har hört talas om denna boken och filmerna. Sista filmen har börjat gå på bio(jag såg den på permiären) och den sista boken kom ut 2007 skulle jag tro.


Ettan är:
HUNGERSPELEN skriven av Suzanne Collins! (såklart) Alla som känner mig borde veta detta, haha. Eller i alla fall de jag snackar böcker med ;)
Klicka HÄR för att veta mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0