Jag hoppas att det inte var mig du sa farväl till?

Just nu läser j ag två böcker:
Istället för att bara skrika och Allt för min syster. Istället för att bara skrika är bra men Allt för min syster slår den med hästlängder!

Allt för min syster har även kommit på film och jag tror att många har sett den men jag kan säga att boken är mycket bättre än filmen.
Boken handlar om Anna som ska ge en njure till sin syster Kate för att hon har cancer och det har varit planerat i hela hennes liv men helt plötsligt ändrar hon sig. Hon vägrar göra det. Ingen förstår varför speciellt inte deras mamma och hela deras värld vänds uppochner.

Man får följa hela familjen i boken. Alla har sina egna kapitel i boken. Sara(mamman) med henne följer vi det som hände när Kate först blev sjuk och de bestämde sig för att skapa ett till barn som skulle vara en "match". Den enda man inte får följa är Kate.

Man fäller många tårar när man läser denna boken. Speciellt i slutet. Ja, allt för min syster berör en verkligen. Det är andra gången jag läser den och jag skulle verkligen rekommendera den!

Kommentarer
Postat av: Sara

Meeeh... Nu avslöjade du något läskigt att man inte fick följa Kate. Vet slutet nu... Tror jag. (Läserocksåbokenjustnu, menharintekommitsålångt)

2011-11-15 @ 17:37:55
URL: http://fromtheheartofsara.blogspot.com
Postat av: Emma

Finns verkligen ingen bok som liknar denna! Den är grymt bra!<3<3

2011-11-15 @ 22:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0