Det som skimrar i livet är varken du eller jag.

Just nu läser jag en av det bästa böckerna jag läst. Den heter Himlen Börjar Här och jag har skrivit om den innan. Det är andra gången jag läser den och redan första gången så älskade jag den.
Läs denna boken du kommer inte ångra dig!♥

Den handlar om Lennie, 17år, som precis har förlorat sin syster Bailey. Hon bor hemma hos sin mormor med sin morbror Big eftersom hennes mamma lämnade henne och hennes syster Bailey när de var små.
I boken möter vi en sörjande systers motgångar; att komma tillbaka till skolan där man möter folk medlidande blickar, att ha kvar alla kläder och minnen från sin syster i vad som en gång var deras gemensamma rum, att ha sin systers pojkvän runt sig och försöka hålla sig ifrån honom. Men ibland går det inte. Ibland gör inte kroppen som hjärnan vill och ibland vet inte ens hjärnan vad den vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0