Hungerspelen - Fatta eld

NEJ! För någon timme sen läste jag ut andraa boken av serien Hungerspelen, Fatta eld.
Den tredje och sista boken kommer inte ut förrän i sommar och då bara i USA. Vi kommer iaf behöva vänta till oktober!
Men iaf en liten recention av hungerspelen från mig. För att jag inte ska spoila något så beskriver jag inte från fattar eld.


I landet Panem, föredetta Nordamerika, i distrikt 12 bor en tjej som heter Katniss. I en litet litet hus bor hon tillsammans med sin mamma och lillasyster Prim. Hennes bästa vän Gale och hon är alltid ute och jagar och hon tycker egentligen hennes liv inte är så hemskt. Hon har ju sin familj.

Men för 74 år sen så gjorde distrikt 13 uppror mot regeringen och alla andra 12 distrikt följde dem. Men regering var stark och vann över det första 12 distrikten men 13 vägrade ge upp och blev då utplånade.
För att visa för resten av distriken att regeringen hade all makt startades hunerspelen. En gång om året lottas en tjej och kille mellan 12-18 år ut från varje distrikt, de sätts på en arena och får en uppgift: överlev.
Bara 1 av 24 deltagare kommer överleva. De måste döda varandra.
Vilket alla i distriken tycker är hemskt men huvudstaden ser det som årets roligaste händelse.
Katniss tycker det är det hemskaste som finns men för att försörja sin familj har fler lotter än vissa.
Då när slotterdagen är här, dagen då lottningen äger rum. Så händer de mest oväntade och hon måste bestämma sig för vad hon vill ska hända. Ska hon låta de ske eller hindra det?


Absolut en av det bästa böckerna jag någonsin läst man bara älskar dem! Man fastnar totalt i dem och kan inte sluta läsa. Jag läste 1/3 idag på 2 ½ timme!
Läs böckerna du kommer inte ångra dig <33


 

Kommentarer
Postat av: Emma

En av de bästa serierna någonsin skrivna, helt klart!!

2010-03-06 @ 23:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0