Jane Eyre

Jag har blivit beroende av en film/miniserie som heter Jane Eyre. Jag vill aldrig sluta kolla på den och när jag inte kollar på den så saknar jag den! Jag känner mig seriöst beroende!

Jane Eyre handlar om Jane Eyre som blivit föräldralöst och lämnad hos hennes ingifta moster. Men hennes moster hatar henne och tillslut skickar hon Jane till en fattigskola för föräldralösa flickor. Där möter hon sin första vän, Helen, hon berättar att för att komma därifrån när de blir äldre så måste de annonsera. Så när hon blir äldre så gör hon det och hon flyttar till Thornfield Halls. Där möter hon tillslut herren i huset mr. Rochester och innan hon vet ordet av det så dunkar hennes hjärta fortare när han rör henne, hon blir nervös när hon ser honom och blir avundsjuk när hon ser honom med vackra miss Ingram.
Hon förstår att hon har förälskat sig i helt fel men kanske har hon en chans, eller. Men något ont gömmer sig i slottet och Jane blir mer och mer indragen i det.

Jane Eyre med skylten Liar på sig

Jane Eyre och mr. Rochester

mr. Rochester

Jane Eyre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0